ETHIKA – Etičko obrazovanje i učenje o vrijednostima u školama i vrtićima
Svi se sjećate Pinokija...
... bajke koja opisuje avanture tvrdoglave marionete u njegovoj namjeri da postane pravi dječak. On mora prolaziti kroz život, boriti se s iskušenjima koristeći svoju savjest, utjelovljenu u cvrčku, prije nego pronađe svoj put.
Navedena alegorija vrlo dobro odražava višestruke izazove života i našu potragu za smislom. Projekt ETHIKA zalaže se za holistički i dijaloški pristup u osobnom razvoju.
Naš nastavni materijal cilja na razvoj kritičkoga mišljenja, dijaloga i aktivnog sudjelovanja. U ne-osuđujućoj atmosferi učitelji i učenici mogu istraživati različita mišljenja, raspraviti o mogućim izborima, saznati što su vrijednosti i naučiti se odgovornosti.
U ovom projektu kritičko mišljenje postaje "središte oko kojeg se grupiraju svi ostali obrazovni ciljevi"
Partneri u projektu:
Osnovna škola Valentina Vodnika (Slovenija)
Osnovna škola Šmartno Pri Litiji (Slovenija)
Kirchlich-Pädagogische Hochschule Graz (KPH, Austrija)
STePS (Italija)
Rambla Abogados & Asesores (Španjolska)
Udruga „Mala filozofija“ (Hrvatska)
Bundesverband Ethike. V (Njemačka)
FAU Erlangen Nurnberg – ILI (Njemačka)
Ukupna vrijednost projekta:
ETHIKA projekt financiran je od strane EU-a/Slovenske agencije za mobilnost kroz program Erasmus Plus K2, te njegova ukupna vrijednost iznosi 363,925.00 €.
Kontakt osoba za provedbu:
Kristina Kulić, pedagoginja
Kontakt za informacije o projektu:
Web site: http://www.ethics-education.eu/home/index.htm
Facebook: https://www.facebook.com/ethicsvalueseducation/
Provedba projekta:
Provedba kreće 6. veljače 2017. godine. Kroz 5 radionica (Pravednost, Odgovornost, Samopouzdanje, Poštovanje, Rješavanje problema) proći će svi učenici naše škole te će svi zajedno organizirati etičku akciju i etički dan.
U ovoj radionici ,u sklopu projekta Ethika, smo se dotaknuli pojmova kao što su briga, emaptija, poštovanje i samo - poštovanje. Razgovarali smo i promišljali o tome kako izgraditi samopouzdanje, razviti osjećaj za ponos i uživanje, stvoriti osjećaj pripadanja i zajedništva.
Spomenuli smo se i straha. Jedan od najvećih strahova koje imamo je strah od mišljenja drugih. Nakon filozofiranja učenici su napravili "štit snage" u koji su upisali svoje ime, vještine koje posjeduju, ambicije/ciljeve i ono po čemu su poznati.
Jeste li znali?
Razvoj samopouzdanja uključuje vrlo kompleksnu, dinamičnu i trajnu interakciju između pojedinaca i njihove okoline.
Definicija samopouzdanja koju je dala California Task Force, kako bi promovirala samopouzdanje i osobnu i društvenu odgovornost, jasno pokazuje da su cijenjenje drugog i cijenjenje sebe međusobno duboko povezani.
Samopouzdanje: cijenjenje moje vlastite vrijednosti i važnosti, i posjedovanje karaktera odgovornosti za sebe i odgovornog djelovanja prema drugima.
“Djeca i adolescenti s niskim samopouzdanjem pripisuju uspjeh sreći ili slučaju – faktorima izvan njihove kontrole – na taj način smanjuju svoje pouzdanje da će biti sposobni za uspjeh u budućnosti (...) Vjerujući da imaju malo ili nimalo kontrole nad vlastitom sposobnošću da uče, oni se neće upuštati u zadatke učenja.” (...)
“Osjećajući se beznadno i želeći izbjeći daljnje percipirano poniženje, djeca s niskim
samopouzdanjem su sklona odustati, nuditi izlike, kriviti druge ili prikloniti se nekom
drugom neefikasnom obliku izlaženja na kraj sa stvarima, poput igranja uloge razrednog klauna ili razrednog nasilnika."